Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser for netthandel på domene: https://haus-luft.no

1. Bruk

Følgende betingelser vil alltid gjelde ved handel på dette domenet (haus-luft.no). Salgsbetingelsene i tillegg til ordrebekreftelsen utgjør hele kontraktsgrunnlaget for kjøpet ditt. Avtalen og annen informasjon er kun tilgjengelig på Norsk. Du må være 18 år for å kunne handle på nettstedet. Vær oppmerksom på at haus-luft.no kun er egnet for forbrukere. Når du bestiller varer fra haus-luft.no bekrefter du at du ikke skal selge varen videre som bedrift. 

2. Partnere

Selger er aksjeselskapet Scandinavian Webshop (Org nr: 929 353 331). Kontaktinformasjon til Scandinavian Webshop fremgår nedenfor. 

3. Pris

Oppgitt pris er inklusive merverdiavgift og eventuelle tilleggskostnader. Utenom eventuelle fraktkostnader, skal ikke kjøper betale mer enn oppgitt pris. 

4. Handleprosess

Presentasjon av kjøpsprosessen på vårt nettsted: 

5. Betaling

Når du handler på haus-luft.no er det Scandinavian Webshop AS som håndterer betalingen. Selger kan innkreve betaling så fort ordren har blitt sendt fra lager. Med formål om å gjøre det tryggere for deg å handle på haus-luft.no, blir alle dine betalingsopplysninger krypert. Ethvert kjøp kan gjennomføres trygt med en av våre tre betalingsløsninger: Stripe kortbetaling, Klarna eller Vipps

Stripe og Klarna er begge store internasjonale betalingsformidlere, kjente for sin høye sikkerhet. Vipps er en kjent norsk betalingsformidler. Dine betalingsopplysninger krypteres og sendes direkte til betalingsformidler, uten lagring på noen av våre servere. 

Ved valg av Stripe kortbetaling må du oppgi navn, kortnummer, utløpsdato og kontrollsifre (CCV). Din sikkerhet er viktig for oss, og det er akkurat derfor vi benytter oss av betalingsløsningen Stripe.

Ved valg av Vipps vil du kun behøve å taste inn telefonnummeret ditt og følge videre instruksjoner på telefonen din. Du vil bli belastet umiddelbart ved bruk av denne betalingsløsningen. 

Ved valg av Klarna faktura vil fakturaen sendes til deg pr. e-post så fort bestillingen din er sendt. Forfallsdato vil være som angitt under kjøpsprosessen. Vi behøver et fullstendig fødselsnummer for å kunne tilby deg Klarna sin kjøp mot faktura løsning. Klarna vil ved ethvert kjøp foreta en selvstendig vurdering av hvilket beløp du er tillatt til å handle for med deres betalingsløsning. I forbindelse med denne vurderingen ser Klarna på din betalingshistorikk og henter inn ekstern informasjon fra kredittopplysningsbyråer. Hvis ikke kjøpet ditt går gjennom med klarna av en eller annen grunn, oppfordrer vi deg til å benytte deg av en av våre andre betalingsløsninger. Om du har spørsmål angående din Klarna vurdering, kontakt Klarna på 21 01 89 91, mandag til fredag mellom 08.00-17.00. 

Hvis du velger å lagre dine betalingsopplysninger på nettstedet for fremtidig bruk, vil disse bli lagret krypert og sikkert hos oss. Samtykke til akkurat dette innhentes i kjøpsprosessen. Alt av betalingsopplysninger kan slettes i ettertid, hvis ønskelig. 

6. Bestilling

OBS: Innsending av bestilling er ingen juridisk avtale. Det er først når du får en ordrebekreftelse at en bindende avtale er inngått. 

Ved innsending av bestilling fra kjøper vil vi bekrefte ordren, for så å sende ut en ordrebekreftelse pr. e-post. Vi oppfordrer kjøper til å gå nøye gjennom ordrebekreftelsen og sjekke at alt stemmer overens med bestillingen hen ønsket å legge inn. Eventuelle avvik mellom ordrebekreftelse og ønsket bestilling kan betraktes som et nytt tilbud fra selger, som kjøper kan velge å takke ja eller nei til. Hvis kjøper bestiller mer enn én vare kan det hende at produktene leveres til kjøper i flere forsendelser. 

Vi forbeholder oss retten til å annulere din bestilling, ikke opprettholde kundegarantier og løse begge parter fra ansvar for mislighold ved en ekstraordinære hendelse eller omstendigheter utenfor partenes kontroll (jf. force majeure). Vi forbeholder oss også retten til å kansellere din bestilling hvis det ikke er mulig å anskaffe en eller flere av varene kjøper har bestilt innen rimelig tid. Selger kan foreta endringer frem til varene er sendt fra lager. Hvis varen er sendt, må kjøper  benytte seg av angreretten sin. 

7. Levering

Levering vil gå for seg som oppgitt i ordrebekreftelsen. Du kan velge mellom gratis frakt og ekspresslevering. Leveringstiden på gratis frakt er 1-2 uker, mens leveringstiden på ekspresslevering er 1-3 virkedager. Vi benytter oss av PostNord for distribusjon av våre ordre og tar på oss all risiko inntil ordren overtas av kjøper. 

I tilfeller hvor vi mottar flere bestillinger enn antall enheter på lager vil leveringstiden kunne påvirkes. Vi vil i slike tilfeller alltid varsle kjøper om den forlengede leveringstiden og gi hen mulighet til å kansellere bestillingen kostnadsfritt.

8. Angrerett

Kjøper vil alltid kunne angre kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven under normale omstendigheter. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett. Hvis produktets forventede levetid er langt over to år, vil en reklamasjonsrett på inntil fem år innvilges. Hvis du ønsker å benytte din angrerett og heve kjøpet, kan du kontakte oss på retur@swshop.no

Angreretten vil ikke være gyldig dersom varen ikke returnes i samme tilstand som ved levering til kjøper. Varen skal alltid leveres innen rimelig tid til selger. Returforsendelser betales av kjøper med mindre varen er mangelfull ved opprinnelig levering til kjøper. 

Kjøper kan teste produktet på en forsvarlig måte uten å miste angreretten. Det er viktig at alt av klistremerker forblir på produktet, at eventuelle brukermanualer ikke skades og at produktemballasjen forblir inntakt. Dersom kjøper tester produktet på en uforsvarlig eller unødvendig måte, kan dette medføre en verdireduksjon av varen. 

Selger er pliktet til å returnere hele summen betalt av kjøper, inklusive frakt. Selger skal tilbakebetale kjøper innen 14 dager fra mottatt returforsendelse. 

9. Forsinkelser

Dersom selger leverer varen for sent i henhold til avtale mellom kjøper og selger, og dette ikke skyldes kjøper eller forhold på kjøpers side, kan kjøperen i henhold til forbrukerkjøpslovens kapittel fem etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. 

Oppfyllelse

Kjøper kan kreve oppfyllelse med mindre selgeren står ovenfor en hindring hen ikke kan overvinne eller oppfyllelsen vil medføre selger en så stor kostnad/ulempe at det står i vesentlig misforhold til kjøpers interesse. Selv om opplevde problemer fra kjøpers side skulle bortfalle innen rimelig tid, kan hen fortsatt stille krav til oppfyllelse. 

Heving

Dersom selger ikke leverer varen innen tidsfristen på 30 dager, skal kjøper gi selger en ny frist for levering. Hvis ikke denne tidsfristen overholdes, kan kjøper heve kjøpet. Hvis selger nekter å levere varen kan kjøper, uavhengig av kontekst, heve kjøpet. Hvis kjøper har informert selger om at levering på et spesifikt tidspunkt var avgjørende for kjøpet av varen, kan kjøper også heve kjøpet. Beskjed vedrørende heving av eventuelt kjøp må sendes inn innen rimelig tid fra leveringsinformasjon er gitt. 

Erstatning

Kjøper kan kreve erstatning ved store forsinkelser. Kjøper kan ikke kreve erstatning ved store forsinkelser dersom forsinkelsen skyldes faktorer utenfor selgers kontroll.  

10. Reklamasjon

Vi anbefaler enhver kjøper å sjekke at ordren hen mottar stemmer overens med ordrebekreftelsen så snart som mulig etter levering. Vi anbefaler også enhver kjøper å sjekke at ordren ikke har blitt skadet under transport og at alle deler følger med. 

Ved feil eller mangler ved varen har du som kjøper i følge forbrukerkjøpsloven kapittel seks rett til å holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting av feil og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selger. Hvis varen ikke lenger produseres eller det vil utgjøre en urimelig kostnad å gå til anskaffelse av en ny enhet, kan selger kreve å ty til reparasjon av varen som løsning. Beskjed om eventuelle feil og/eller mangler må gis skriftlig for å være gyldig. Kjøper har reklamert tidsnok om beskjeden gis senest to uker fra leveringstidspunkt. 

All informasjon vedrørende personvern finnes i vår personvernerklæring.

12. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med forbrukerrådet nær der hen bor hvis dette ikke skulle gå. Forbrukerrådet kan nås på telefon 23 400 500 eller på https://forbrukerrådet.no. 

13. Endring av vilkår

Dersom vi skulle endre våre vilkår og dette har en betydelig innvirkning på deg vil du bli varslet om dette pr e-post. Våre vilkår per dags dato vil kunne finnes på nettstedet vårt. 

Ingen produkter i handlekurven.